Ulubione motory sportowe?

Zlot quadów w Niemczech

6 stycznia 2010

Kawasaki ZX7R Ninja



Kawasaki ZX7R Ninja
Motocykl produkowany od 1996 do czasów obecnych. Od 1996 roku nie zmieniło się
nic poza kolorami malowania owiewek, parametry silnika, osiągi i właściwości
jezdne zostały takie same. Wcześniej motocykl produkowany był pod nazwą Kawasaki
ZXR750 (w USA nazwa tą istniała tylko w ograniczonym okresie czasu [od 1989
kiedy zaczęto go produkować, do 1993-4 kiedy w życie weszła nowa nazwa ZX7R,
która w Europie była używana dopiero od 1996 czyli od rozpoczęcia produkcji
całkowicie nowej wersji motocykla]. Motocykl chwalą użytkownicy za bezawaryjność,
bardzo dobre osiągi, dobre hamulce, oraz wspaniałe prowadzenie tak w zakrętach
jak i na prostych przy dużych prędkościach. Motocykl posiada silnik rzędowy
czterocylindrowy (R4) o pojemności 749 cc, posiada moc 126 KM, (na tylnym kole
moc mierzona osiąga około 108-110 KM), moment obrotowy wynosi 87 Nm., hamulce
standardowo 2x320mm na przednim kole (zaciski 6 tłoczkowe). Hamulce w motocyklu
tym są zabójczo skuteczne, łatwo można je dozować, ale zachowują się troszeczkę
inaczej od współczesnych hamulców R1 czy innych Xtremalnych motocykli tej klasy,
mianowicie chodzi o tzw. "stoppie", czyli stawianie moto na przednim kole, jak
to się dzieje? Kiedy hamujemy ostro, przed zerwaniem przyczepności i uślizgiem
przedniego koła możemy poczuć kiedy dupa moto staje się lekka, odczuwamy siłę,
która chce nas katapultować z siodła przez kierownice (wtedy przeciążenia sięgają
nawet powyżej 1G !!) i w tym momencie tylne zawieszenie motocykla zawisa wysoko
w górze:)). Tak więc w ZX7R raczej nie uświadczycie tego zjawiska, motocykl
twardo trzyma się ziemi i można zachęconym do dalszego wciskania hamulca przeoczyć
moment zerwania przyczepności (a wtedy gleba na 99%). Motocykl rozwija V-max 0-100 w 3.0 s.
(czasami uzyskuje się lepsze wyniki [2.8 oraz 2.9] Jak na tę klasę motocykli (superbike)
motocykle te są dość tanie na naszej giełdzie
(ceny od 17tys. do 23tys. zł). Motocykl cechuje niebywale wygodna pozycja kierowcy (troszkę
mniej wygodna pasażera) oraz znakomite właściwości jezdne (na 10 dal bym spokojnie 9).
Motocykl zawsze wygląda ładnie i agresywnie - tak na postoju jak i w ruchu. Moc wystarcza
do osiągnięcia prędkości 260 Km/h co jest średnim wynikiem, jak na tę klasę, przy czym tę
prędkość rozwija się spokojnie, bez wyczuwalnych niepoprawności działania zawieszenia,
zawieszenie spisuje się w tym motocyklu wspaniale, nie ma z nim żadnych problemów... pozwala
na osiągnięcie full prędkości bez obawy o przygody typu shimmy, czy innych. Prawdopodobnie
zawdzięcza się to rozkładowi masy motocykla, którą można przedstawić mniej więcej tak: 65:35,
czyli w efekcie przednie koło dociśnięte mocno do nawierzchni, tył odciążony, ale w takiej
proporcji, iż w zakręcie jest 100% stabilny. Zawieszenie to jedna z najmocniejszych stron
tego motocykla, jest chyba jednym z najlepszych motocykli pod względem prowadzenia. Najbardziej
w motocyklu podoba mi się wygląd, następnie osiągi, praca zawieszenia, charakterystyki silnika,
jest jeszcze jedna rzecz... podatność na tuning! Motocykl ma wadę, jest nią brak tzw. "szpica"
w szczytowych partiach obrotów... jednak takie było zamierzenie konstruktorów! Jest to bowiem
wersja R, która była przeznaczona do codziennego użytku, natomiast wersja RR nie posiada już tej
wady, i spisuje się doskonale nawet na torach (co może potwierdzić mistrz polski Superbike

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz